همه چیز در مورد مقره ها

عنوان : همه چیز در مورد مقره ها

تعداد صفحات : 19 

کد : 24  

 یکی از اجزاء مهم شبکه های فشار قوی ، مقره ها می باشد که بر حسب ولتاژ  مورد استفاده و شرایط محیطی از نظر آلودگی و رطوبت ، شکل خاصی به خود  می گیرند. وظایف مقره ها در شبکه ها را می توان به صورت زیر بیان نمود :

 1. تحمل وزن هادی های خطوط انتقال و توزیع برای نگهداری سیم های هوایی  روی پایه ها و دکل ها در بدترین شرایط (یعنی موقعی که ضخامت یخ و برف تشکیل  شده روی سیم ها در حداکثر مقدار باشد) را داشته باشد و اصولاً باید بتوانند  بیشترین نیروهای مکانیکی وارد شده بر ان ها را تحمل کنند.

 2. عایق بندی هادی ها و زمین و بین هادی ها با یکدیگر به عهده مقره است.  یعنی مقره ها باید از استقامت الکتریکی کافی برخوردار باشند تا بتوانند بین  فازهای شبکه و دکل ها که متصل به زمین هستند ایزولاسیون کافی برای تحمل  ولتاژ فازها را داشته باشند. استقامت الکتریکی آن ها باید در حدی باشد کهدر  بدترین شرایط (یعنی در حضور رطوبت ، باران ، آلودگی و بروز صاعقه با ولتاژ بالا)  دچار شکست کامی الکتریکی نشوند.

دانلود ( word )

دانلود ( pdf )

نظرات 4 + ارسال نظر
حمید موسوی پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 20:16 http://laylon.blogfa.com

سلام عزیزم
من این مطلب را در وبلاگم ثبت کردم.
همچنین شما را لینک کردم.شما هم من را لینک کنید

حسن پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 00:30

باعرض سلام وخسته نباشید:متاسفانه اکثر مطالبهای شما دانلود نمی شود لطفا بررسی کنید.باتشکر

مریم سه‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 15:43

سلام
من دانلود کردم و هیچ مشکلی نداره
با تشکر از شما

محسن سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 13:13

سلام خداقوت
خوب بود
در مورد تلفات مقره وکاهش تلفات مقاله ای ارایه شود عالی میشد
باتشکر
ارایه دادید مارو بی خبر نذارین
بازهم تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد